woensdag 1 februari 2012

Voor de iPadders en andere e-boekers onder ons

Wie over het leuke speelgoedje beschikt dat iPad heet, weet dat je er ook kleurrijke e-boeken kan mee lezen.
Ook op de verschillende goedkopere Amazon Kindles en de Amazon Fire kan dat, maar alleen bij de Fire in kleur.
En met al die readers kan je door boeken bladeren zoals je door een gewoon boek bladert.
Bijna toch, want zo vlot gaat dat niet altijd.

Maar voor alles kan er een betere techniek ontwikkeld worden.
Het Zuid-Koreaanse KAIST Institute of Information Technology heeft onlangs op YouTube een filmpje gepubliceerd waarin ze hun nieuw “bladerconcept” laten zien.
Je kan er snel mee bladzijden omslaan, verschillende bladeren tegelijk overslaan, even terug- of vooruitbladeren terwijl je de leesbladzijde open houdt enz.
Kijk maar:


Diagonaal lezen op een e-boek reader


Voorlopig wordt dit concept nog nergens toegepast. In maart op de iPad3 misschien?
Als er dan maar niet teveel gebladerd en te weinig gelezen wordt…

3 opmerkingen:

  1. Hervé,
    ik zie geen enkele youtube-toepassing meer in jouw blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien even verduidelijken, de MEESTE screens met bewegende beelden zijn onzichtbaar. Er is een grote lege ruimte zichtbaar.
    Merkwaardig genoeg zie ik bv. wel nog de prachtige HD-film over het Yosemite park en ook foto's zijn goed zichtbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hier ben ik nog eens:
    om mijn desktop (Vista) is er geen probleem, enkel op mijn laptop (onlangs Windows 7 geïnstalleerd) doet het probleem zich voor

    BeantwoordenVerwijderen