vrijdag 30 december 2011

Vuurwerkpuzzel

Vuurwerk is bij onze noorderburen een heet hangijzer: de verkoop ervan is strikt gereglementeerd.
Als het op reglementen aankomt zijn wij Belgen altijd wat soepeler in de omgang.
Niet te verwonderen dat veel Nederlandse vrienden hun voorraad bij ons komen opdoen.
Ook Jan uit Maastricht was net over de grens in Lanaken een doos Super Ball Rockets gaan kopen.

4th of July,independence day,raketten,speciale gelegenheden,springstoffen,vakanties,voetzoekers,vuurwerk

Toen hij er mee thuis kwam toonde hij fier zijn verovering aan zijn vrienden.
”Schat eens hoeveel pijlen ik in mijn doos mee heb?” vroeg hij aan Kees, Wim en Pim.
43 denk ik” zei Kees
”Minder jo” zei Wim, “34 schat ik”
”Noppes” zei Pim, “volgens mij zijn het er 41
Jan glimlachte en zei: “Niemand heeft het juiste aantal geraden, maar één van jullie was er maar één naast. Een ander zat er zes naast en nog een ander drie”.
Hoeveel vuurwerkpijlen had Jan in Lanaken gekocht?

Laat het me weten tegen nieuwjaarsavond: herve.tavernier2@pandora.be
Op de eerste maandag van 2012, om 21.30u. laat ik hier weten of uw berekening klopt.
En nog iets: als je ook Super Ball of andere Rockets de lucht in schiet om het nieuwe jaar te openen: wees super voorzichtig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten