vrijdag 11 november 2011

Tapijtpuzzel

Ik ga mijn zolders isoleren vóór de isolatiepremies afgeschaft worden.
Ik heb een grote en een kleine zolder.
Aangezien het om stapelzolders gaat, kies ik voor vloerisolatie.
Bij het opruimen vond ik op mijn grote zolder nog twee oude tapijten: een rechthoekig tapijt van 2m bij 3 m en een cirkelvormig tapijt met een diameter van 2m.
Omdat ze nog in goede staat zijn, vind ik het zonde om die tapijten naar het afvalpark te brengen.
Ik ga ze bovenop de PUR-platen leggen waarmee ik de vloer van mijn kleine zolder isoleer.


image

De oppervlakte die ik dan met die tapijten maximaal wil bedekken is rechthoekig en meet 3m bij 4m.
De tapijten mogen een stuk over elkaar liggen als dat niet anders kan.
Hoe moet ik ze leggen om de PUR-platen voor een zo groot mogelijk deel te bedekken?
En hoeveel procent van de PUR-vloer is niet te bedekken?
Laat het me weten tegen zondagavond: herve.tavernier2@pandora.be 
Maandagavond om 21.30u. vind je hier de oplossing en een oplossingsmethode.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten