dinsdag 9 augustus 2011

Spelen met vensters in Windows 7

In de veronderstelling dat jullie Windows 7 gebruiken als besturingssysteem, heb ik hier een paar handige toetsenbordcombinaties om open vensters te verplaatsen en te manipuleren.
Deze manipulaties zijn ook met de muis te doen, maar ik vind ze veel handiger met deze eenvoudige toetsencombinaties.
De eerste twee combinaties gebruik ik dagelijks als ik mijn blogberichtjes schrijf: ik plaats het venster met de informatiebron (internetpagina, pdf-bestand, beeld,…) links en het venster met de tekstverwerker waarin ik mijn blogje schrijf plaats ik rechts. Zo heb ik de referentie en het werkblad handig naast mekaar.

image
En als je over twee monitoren beschikt kan je als volgt het actieve venster tussen de twee monitoren switchen:

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten