zondag 24 april 2011

Pasen

Ik wens jullie allemaal een zalig en vrolijk Paasfeest!
Mijn paasgevoel wil ik laten verwoorden via een gedicht van één van mijn favoriete dichters: Willem Wilmink.
Helaas te vroeg gestorven…

image

PASEN
De eitjes bij de bakker
zijn blauw en geel en rood,
de hazen zijn van snoepgoed,
de hanen zijn van brood.

Nu komt het feest van Pasen,
de winter is voorbij.

Het is nog wel eens buiig,
maar ‘t voorjaar komt eraan,
dat denken ook de Duitsers
die naar de stranden gaan.

Nu komt het feest van Pasen,
de winter is voorbij.

De merel in de schemer
zingt boven alles uit
met soms ineens dat liedje
dat buurman altijd fluit.

Nu komt het feest van Pasen,
de winter is voorbij.

De perken staan vol bloemen
en het geboomte groent
en ik ben door mijn moeder
de kamer uitgeboend.

Nu komt het feest van Pasen,
de winter is voorbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten