dinsdag 28 december 2010

Geluk op 2de Kerstdag – deel 1

Ik heb een zalige 2de kerstdag beleefd.
In de namiddag heb ik samen met Mia “Frits en Freddy” gezien.
En ‘s avonds keken we naar het schitterende interview van Paul Witteman met Herman Finkers.
Ik ga het vandaag en morgen hebben over die twee momenten die mij bijzonder goed gedaan hebben.

In omgekeerde volgorde: vandaag eerst over Finkers.
Je weet al wat ik van Herman Finkers denk: een man naar mijn hart. Omdat zijn ideeën over leven, dood, geloof, religie, poëzie, Willem Wilmink,  … wonderwel aansluiten bij wat ik er over denk.
En niet alleen ik, Mia ook.
Ik wil jullie niet bekeren hoor, maar luister maar eens naar “Daar boven in de hemel”.
Misschien begrijpen jullie mij (en Mia) dan een beetje…


Finkers: voor mij (en Mia) een beetje hemel op aarde

* Andries Knevel is een bekend Nederlands theoloog en TV-figuur die voor de EO (Evangelische Omroep) veel bekeken discussieprogramma's presenteert.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten