woensdag 15 december 2010

Computer-nostalgie

Ik doe het meer en meer: mijmeren over vervlogen tijden.
En ik ben niet alleen.
De mensen uit mijn vriendenkring praten net als ik vooral over wat er was.
Over onze blije kinderjaren, over onze wilde (of niet zo wilde) studentenjaren, over de dingen en de mensen die er waren en er niet meer zijn.
Dat is de heimweefabriek op volle toeren.



Een boeiend boek trouwens “De heimweefabriek” van Douwe Draaisma.
Iedereen die niet zo jong meer is, zou het moeten lezen: een positieve kijk op geheugen, tijd en ouderdom.

En wie als ik, de opkomst en de supersnelle evolutie van de informatie-maatschappij heeft meegemaakt, zal ook wel met een vleugje nostalgie terugdenken aan die eerste jaren van de “home computer”.
Windows 7 wordt nu stilaan het standaard operating system van de personal computer. Maar weet je nog hoe Windows 3.1 er uit zag en hoe het werkte?
Wil je die nostalgische herinnering nog even her-uitproberen?
Klik dan op onderstaand beeld. Speel nog eens Minesweeper.
En voel je weer 20 jaar jonger.

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten