zaterdag 27 november 2010

Een glorieus verleden

Ik hou van Nederlands cabaret en toneel.
Op voorwaarde dat het niet te agressief is.
Bij de oude gloriën, zoals Wim Sonneveld, Wim Kan, Mary Dresselhuys, Ko van Dijk, Johnny Kraaikamp senior,… bestaat daar geen gevaar voor.
Dat was humor zonder kwetsen.
En/of acteerkunst van de bovenste plank.
Ik was dan ook blij als een kind toen ik gisteren op Een leven lang theater terecht kwam.

image

Op deze prachtige site kan je heerlijk grasduinen door het leven en werk van de grootste Nederlandse toneel- en cabaretpersoonlijkheden.
Je vindt er niet alleen hun biografie, maar ook een schat aan geluids- en videomateriaal. Soms zelfs pareltjes die nooit eerder te zien of te horen waren.

De site is nog in opbouw. Er ontbreken nog een paar coryfeeën.
Maar voor de liefhebbers (zoals Mia en ik) wordt dat toch al weer een paar uurtjes ontspannen genot.
Ik hoop voor jullie ook.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten