woensdag 17 november 2010

Een droom van een anatomieles en nog veel meer

De Amerikaanse National Library of Medicine heef een fantastische site gebouwd.
Ik kwam er onlangs bij één van mijn internet-zwerftochten op terecht en ik ben er uren blijven hangen.
Sindsdien staat de site hoog gequoteerd in mijn favorietenlijstje.
Ik wil dus niet nalaten om jullie aan te moedigen om er ook eens een kijkje te gaan nemen. Als je tenminste wat interesse vertoont voor de bouw en de werking van het menselijk lichaam en voor de geneeskunde. En wie zou nu niet willen weten hoe we binnenin in mekaar steken?

Je vindt er een uitgebreid menu met keuzes uit gezondheidsinformatie, video’s en online tentoonstellingen
Vooral dat laatste aspect vond ik bijzonder boeiend.
Wie bijvoorbeeld eens wil weten wat er nu waarheid en fictie is aan de geneeskunst in de Harry Potter films, moet maar eens “Magic and Medicine in Harry Potter” aanklikken.

Maar mijn favoriet is “Dream Anatomy”. Een visueel schitterende montage van beeld en informatie over de beginjaren van de dissecties van het menselijk lichaam (Vesalius o.a.) en de studie van de menselijke anatomie.
Neem je tijd om dat eens rustig te bekijken.

Maar laat het daar niet bij en ga ook eens online snuisteren in oude boeken via het “Turning the Pages” project.
Gewoon fantastisch!

image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten