woensdag 11 augustus 2010

Bing Maps wordt interessanter

Wie mijn blogje volgt weet dat ik een fervent gebruiker ben van Google Maps. In elk bericht waar een locatie (universiteit, museum, tentoonstelling,…) ter sprake komt leg ik een link naar een kaart, zodat je kan nagaan waar ergens ter wereld die locatie te situeren is.
Maar ook privé gebruik ik Google Maps vaak.
Ik heb intussen een respectabele verzameling “Mijn Kaarten” aangelegd waarin ik reisroutes, wandelroutes, fietsroutes,… op kaart heb uitgezet, dikwijls opgelucht met zelf gemaakte foto’s.

Maar Google Maps is niet meer alleen.
Al geruime tijd heeft Google-concurrent Microsoft, Bing Maps op het net gezet.

image
En de Microsoft-programmeurs doen hun uiterste best om Google Maps te evenaren en zelfs de loef af te steken.
Als gebruikers kunnen we van die titanenstrijd alleen maar voordeel halen.

Zeer recent heeft Bing Maps zijn lay-out vernieuwd, met betere kleuren, scherpe en snelle zooms. En er worden een groot aantal nieuwe kaarttoepassingen ter beschikking gesteld.

image

Eén van de belangrijkste toepassingen is OpenStreetMap, Hiermee kunnen gebruikers kaarten uitwisselen, details aan kaarten toevoegen, routes uittekenen en uitwisselen. Een soort Wikipedia voor kaartgebruikers dus.
Bing Maps wordt dus echt interessant.
Ga ook maar eens een kijkje nemen en overtuig je van de mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten