dinsdag 25 mei 2010

Mijn restaurantje

Ik ben geen echte keukenpiet.
Maar zo nu en dan “mag” ik chef Mia wel eens helpen.
En je weet het: keukenhulpjes zijn er niet voor de final touch, maar voor het routinewerk.
Ajuinen snijden b.v. als er soep moet gekookt worden.
Het effect ken je zonder twijfel: tranen met tuiten!



Maar dat hoort nu definitief tot het verleden.
Ik heb op internet de truuk gevonden om zonder waterlanders ajuintjes klein te krijgen.
En van die truuk wil ik jullie laten meegenieten.
  • pel het buitenste droog omhulsel weg
  • snij de uiteinden af
  • dompel de ajuinen even in een beker met water
  • haal de ajuinen uit het waterbad
  • snij ze en… pleng geen traan meer

Soak Onions in Water for Tear-Free Cutting
Ik hoop nu maar dat dit geen uien na Pinksteren zijn.
En dat Piet Huysentruyt u dat al niet lang geleden geleerd heeft.
En dat ge nu zonder verdriet uw chefke zult kunnen dienen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten