vrijdag 5 maart 2010

Hoe snel typen ze?

In het tweede jaar van het middelbaar (1958!!!) heb ik leren typen.
Dit waren extra lessen steno-dactylo op woensdagnamiddag.
Er was inderdaad ook stenografie bij. Het rare kortschrift wat toen nog veel gebruikt werd om gesproken teksten snel te noteren.

image
Van steno ken ik niets meer.
Typen kan ik nog. Zelfs nog met twee handen, maar niet meer met de volledige vingerzetting zoals ik ze indertijd geleerd heb.
Het lukt dus nog wel, maar zeker niet zo snel als wat de typistes presteren in het puzzelke van deze week:

Als 2 typistes 2 bladzijden kunnen typen in 2 minuten, hoeveel van die typistes zijn er dan nodig om 18 bladzijden te typen in 6 minuten?

Als je het weet, stuur me dan je antwoord: herve.tavernier2@pandora.be.
Zonder fouten getypt uiteraard.
Zondagavond sluit ik af. Maandagavond  geef ik een oplossing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten