dinsdag 12 mei 2009

Volgende halte

Met de vakantieperiode voor de deur (of heb je al altijd vakantie?) kan ik jullie naar een interessante site verwijzen: Nextstop
Deze site past volledig in de huidige Web 2.0-mode om van internet een sociale motor te maken.
Op de site van Nextstop kan je informatie opzoeken over een bepaalde regio of stad die je wil bezoeken.
Die informatie wordt geleverd door inwoners die de streek kennen of door reizigers die op die plaatsen al ervaring opgedaan hebben.
De info kan gaan over waar je lekker kan eten bijvoorbeeld of over wat het bezoeken waard is enz.
Daarbij wordt intens gebruik gemaakt van Google Maps en fotomateriaal. Je kan dus onmiddellijk zien waar de aanbevolen plaatsen gelegen zijn en hoe het er daar uit ziet.
De inhoud van zo’n site moet natuurlijk altijd kritisch bekeken worden. Maar iedereen kan commentaar geven op wat aanbevolen wordt en er wordt ook een ranking opgegeven.

Wat die site waard wordt zal uiteraard afhangen van wat de gebruikers er aan toevoegen.
Voorlopig is er over onze Vlaamse contreien nog niet veel te vinden.
De grote steden zijn natuurlijk wel vertegenwoordigd.

Ik heb dan zelf maar een bijdrage geleverd en een gidsje opgestart over Bilzen.
Het staat nog in zijn kinderschoenen: hooguit 2 foto’s met wat summiere commentaar.
Ik moet er dus nog aan verderwerken.
Maar ik heb ook al ideeën over andere plaatsen in onze mooie regio.
En je mag me altijd meehelpen.

image

Klik maar op het beeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten