donderdag 23 april 2009

Cometdocs kan veel

In mijn blogbericht van 15 maart had ik al de link gegeven naar een site waar je online pdf-bestanden naar Word kan converteren.
Nu ben ik onlangs op een site "gestoten" die nog een pak meer mogelijkheden biedt én die nog gratis is ook.

image
Je moet wel registreren en je e-mailadres geven...
Cometdocs beloofd plechtig dat ze je adres niet aan derden doorspelen.
Trouwens andere online-diensten vragen ook je e-mail, anders kunnen ze je het geconverteerde bestand niet doormailen.
Je moet dus zelf afwegen of je het risico wil nemen.
En als je het doet moet je natuurlijk een goede spamfilter installeren. Die heb je trouwens altijd nodig als je op internet "beweegt".

Na registratie kan je een te converteren bestand uploaden.
Als dit gebeurd is en je hebt je e-mailadres gegeven, kan je naar de zogenaamde File Manager op de site. Daar kan je het geconverteerde bestand aanvinken en met één klik downloaden. Simpel.

Cometdocs kan meer dan 50 bestandtypes aan.
Je kan o.a. converteren:

  1. Word naar pdf
  2. pdf naar Word
  3. pdf naar Excel
  4. grote tiff-bestanden naar pdf
  5. icon-bestanden (*.ico) naar een beeldformaat
  6. ....

Daarenboven kan de site:

  1. je het bestandstype vertellen als je dat niet meer zou kennen
  2. twee verschillende tekst- of documentbestanden vergelijken en je de tekstregels geven die verschillen.
  3. ID3-tags van een MP3-bestand verwijderen. ID3-tags zijn gegevens over de titel, artiest, albumnummer,... die aan een MP3-bestand vastzitten
  4. een html-bestand (b.v. een webpagina) omzetten in een RSS-feed. RSS is een een technisch hulpmiddel waarmee je je op de vernieuwingen van een website kunt abonneren. Je moet dus zelf niet naar de site surfen. De site stuurt een bericht naar de RSS-lezer op je PC telkens als hij iets nieuws te melden heeft.
  5. ....

Cometdocs kan nog veel meer, teveel om op te noemen.
Je moet maar eens op de FAQ van de site gaan kijken. Je vindt die FAQ op de home-pagina onder het invulgedeelte.

Bij mij staat de site in elk geval al bij mijn favorieten.
En ik heb hem al eens uitgeprobeerd. Het ging snel en het resultaat was prima.
Laat me maar eens weten wat jullie ervaringen of bezwaren zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten